Tuesday, May 25, 2010

Membaca Jambatan Ilmu.


21/05/2010

Setelah habis sesi pembelajaran Produk BYoungmentor umi RCM Datin Hajjah Nik Junainah memanggil kumpulannya.Katanya untuk Berjaya hendaklah menjadi insan yang berilmu.

Beliau telah memberi kami pinjam buku dari koleksi peribadi beliau. Tajuk buku disebut dan kami mengangkat tangan untuk memilih buku yg kami sukai. Alhamdulilah Imah mendapat buku berjodol “ JUTAWAN MLM MULTI LEVEL MARKETING” tulisan Razzi Armansur.

Saya sangat teruja dan tak sabar hendak membaca buku tersebut.

Selain dari itu saya juga menerima beberapa kad yang mempunyai kata-kata motivasi. Tiba-tiba saya terimbau kisah sewaktu saya menjadi moderator usrah. Saya suka membuat kad-kad kecil yang di mempunyai kata-kata semangat kepada ahli usrah dibawah jagaan saya. Proses yg sama berlaku kembali Cuma kini saya pula yang mendapat kad-lad tersebut dan besar pulak tu.

Meliht kesungguhan beliau untuk melihat kami Berjaya mmbuatkan umi berazam membuat yang terbaik untuk diri saya.

Ini bisnes saya. Saya adalah Usahawan Zhulian. Jika saya buat sambil lewa maka yang rugi adalah bisnes saya bukan orang lain. Bukan ahli rangkaian saya yang rugi. Bukan Upline saya yang rugi. Tanpa saya mereka juga mampu Berjaya dan terus Berjaya. Mahukah saya menjadi orang yang rugi? Mahukah saya menjadi orang yang menggagalkan bisnes saya sendiri? Tidak sama sekali.

Saya dapat 3 kad. Inilah mutiara kata yang saya dapat:

KEJAYAAN


“Kejayaan ditentukan oleh tindakan pada masa kini. Dan bukanlah kegagalan masa lampau”.


LIFE

“You can’t do anything about the length of your life but you can do something about its width and depth”


DIFFICULTIES


“It is not whether you get knocked down. It is whether you get up again”


Kata-kata ini memang tepat untuk diri saya. Dengan harapan dan impian semoga kata-kata ini akan menjadi salah satu sumber kekuatan untuk umi Berjaya.

Wish sayadan Rangkaian saya all the best.

Bersama Bergandingan Mencapai Impian!

No comments:

Post a Comment